با روش های مراقبتی دندان آشنا شوید

با روش های مراقبتی دندان آشنا شوید
چهارشنبه 22 می 2019

 

دندان ها در ظاهر و صورت شما بسیار تاثیر گذار هستند.هنگامی که می خندید دندان های سفید و زیبا باعث اعتماد به نفس شما می شوند. پس مراقبت از دندان ها بسیار مهم و اصولی هستند و باعث می شود تا زندگی سالم و طولانی و بدون درد را تجربه کنید. به طور حتم هر کسی که دندان درد کشیده باشد می داند که درد بسیار بدی است و تحمل آن بسیار سخت است.برای سالم نگهداشتن دندان هایمان باید توجه کنید که روزانه به خوبی از دندان های خود مراقبت کنیم تا هر چه سنمان بالاتر میرود دندان های ما سالم باشند.در این مطلب قصد داریم تا روش های مراقبتی از دندان ها را برای شما بازگو کنیم همچنین شما را با کلینیک دندان پزشکی نسیم شهر آشنا می کنیم پس در ادامه همراه ما باشید تا با این روش ها به طور کلی آشناشوید.

زیبایی دندان

هر روز صبح و عصر مسواک بزنید:

یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین مراقبت ازدندان، مسواک زدن است. باید این نکته را بدانید که، مسواک زدن حداقل باید ۲دقیقه طول بکشه زیرا در این مدت زمان باعث می شود تا بتوانید همه قسمت های دندان را مسواک بزنید و رو همه سطوح کار کنید.در هنگام مسواک کردن توجه داشته باشید که پشت دندان را فراموش نکنید.مسواک های خود را هر ۳ماه در میان عوض کنید. باید توجه کنید که، به کودکان خود از کودکی که دندان های شیری خود را دارند مسواک زدن و مراقبت های دهان را آموزش دهید.

آموزش های مراقبتی

یکی از نکاتی که در هنگان مسواک زدن باید رعایت کنید این است که بلافاصله بعد از غذا خوردن مسواک نزنید زیرا این کار باعث می شود تا مینای دندان شما ضعیف تر بشود. بهتر است که ۳۰ثانیه بعد از غذا خوردن مسواک بزنید.مسواک زدن مداوم و همیشگی باعث می شود تا دندان های شما سالم باشد و همچنین بوی دهان شما هم خوشبو خواهد بود. کلینیک دندان پزشکی نسیم شهر با داشتن کادری مجرب و حرفه ایی تمام روش ها و چگونگی مسواک زدن را به شما عزیزان و همچنین کودکان آموزش می دهد.

توصیه میشه :   متخصص گوارش نسیم شهر

 

از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید:

این ماده یعنی فلوراید از مینای دندان های شما مراقبت می کند و در واقع باعث می شود تا دندان های شما کمتر دچار کرم خوردگی شوند. باید حتما یه مقدار معینی فلورید داشته باشند یعنی حداقلppm500/1 -350/1باشد. خمیر دندان هایی که از این مقدار کمتر دارند برای محافظت از مینای دندان های شما مناسب نیستند. باید توجه کنید که اگر کودکان شما از خمیر دندان های خیلی قوی استفاده می کنند باید به خوبی دهان های خود را بشویند تا دندان هایشان آسیب نبیند.

خمیر

از نخ دندان استفاده  کنید:

همچنان که مسواک زدن بسیار مهم است باید از نخ دندان هم استفاده شود. روزانه بهتر است که از نخ دندان استفاده کنید زیرا در این طول مدت چیزی که میخورید را نمی توانید دندان های خود را تمیز کنید و باعث می شود تا لای دندان ها باقی بماند پس نخ دندان بهترین راه حل است که باید استفاده کنید و با کشیدن نخ دندان غذا و جرم های اضافی لای دندان ماندگار نمی شود و دندان های سالم خواهید داشت. کلینیک دندان پزشکی نسیم شهر بروشور هایی تهییه کرده است که در این بروشور ها نحوه نخ دندان کشیدن و مسواک کردن را آموزش می دهد و همچنین ماهانه می توانید به پزشکان کلینیک دندان پزشکی نسیم شهر مراجعه کنید تا از وضعیت دندان های خود آگاه شوید.

نخ دندان

ارسال نظر