در موقع ابتلا به آنفولانزا چه باید بکنیم؟

در موقع ابتلا به آنفولانزا چه باید بکنیم؟
پنج‌شنبه 18 می 2017
  • آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا یك بیماری ویروسی است كه بخش‌های بالایی مجراهای تنفسی را درگیر می‌كند. این بیماری به ناگاه رخ می‌دهد و نشانه‌هایی مانند تب، كوفتگی و درد در بدن، سردرد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه خشك و گلوی دردناك یا خشك را بروز می‌دهد. آنفولانزا با سرماخوردگی تفاوت دارد؛ به‌طور معمول نشانه‌های آنفولانزا شدید‌تر است و بیمار اغلب نسبت به سرماخوردگی زمان بیشتری از كار و مدرسه بازمی‌ماند.

 


  • راههای پیشگیری

از جمله روش های پیشگیری، تزریق واکسن آنفولانزا برای همه اعضای خانواده – از شش ماهه گرفته تا بزرگسالان – و همچنین رعایت اصول بهداشتی است.
برای محافظت بهتر و بیشتر باید اصول بهداشتی را رعایت کنید: دست های خود را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.
بهترین کار، حفظ فاصله خود از افراد مشکوک به بیماری است.

 


  • نکاتی که باید هنگام آنفولانزا رعایت کنیم

-پروتئین همیشه برای قوی نگه داشتن بدن لازم و ضروری است. گوشت کم‌چرب، ماکیان، ماهی، حبوبات، لبنیات، تخم‌مرغ و آجیل منابع غنی پروتئین هستند.
– با خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، می‌توانید از مزایای سایر مواد مغذی شفادهنده مانند ویتامین B6 و B12، که هر دو به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند، استفاده کنید.
-خربزه و انگور را نباید مصرف کنید.
-از خوردن تنقلاتی مثل اسنک و چیپس های دارای چربی بالا و مواد غذایی شیرین مثل بستنی ، آبنبات و سایر چیزهای شیرین خودداری کنید.
-از نوشیدنیهای دارای کافئین نیز پرهیز کنید زیرا این نوشیدنیها آب بدن را جذب میکنند.
-اگر دچار گرفتگی بینی یا گلو درد بودید، چند روز لبنیات نخورید. محصولات لبنی ممکن است به حالت تهوع و استفراغ هم بیانجامد.
-آب پرتقال سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش روند بهبودی می‌شود.

توصیه میشه :   متخصص ارتوپدی نسیم شهر

 


  • درمان های گیاهی کمکی در درمان آنفولانزا

1. پر سیاوشان تسکین‌دهنده دردهای سینه است، همچنین این گیاه خلط‌آور، ضدسرفه و بهبود‌دهنده علائم سرماخوردگی است که می‌توان یک تا دو گرم از این گیاه را در روز با یک لیوان آب جوش دم و همراه با کمی عسل مصرف کرد.
2. استفاده داروهای گیاهی با عسل تأثیر بیشتری دارد؛آنتی‌اکسیدان فراوانی در عسل و ‌برای کاهش سرفه و گلودرد وجود دارد، همچنین در برخی مواقع جهت جلوگیری از تشدید سرماخوردگی، استفاده روزی چندبار یک لیوان آب جوشیده داغ و یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش تازه توصیه می‌شود‌.
3. برای از بین بردن خارش گلو، مکیدن چند عدد میخک بسیار مفید است و در این بین خیساندن انجیر و هلو برای رفع سرفه خشک توصیه می‌شود.
4. دم‌نوش گل‌گاوزبان در بهبود سرماخوردگی موثر است.این گیاه ضدسرفه، خلط آور و معرق است.

 

ارسال شده در پزشک عمومی

ارسال نظر