در موقع ابتلا فرزندمان به آنفولانزا چه باید بکنیم؟

پنج‌شنبه 18 می 2017
  • آنفولانزا چیست؟

آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی مسری است که عامل آن ویروس های آنفلوانزا است .شدت بیماری از موارد خفیف تا شدید متغیر است .

• علائم بیماری

شامل تب، احساس سرما، سردرد، خستگی مفرط سرفه خشک، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی سوزش و آبریزش چشم و علائم گوارشی که در کودکان بیشتر دیده می شود مانند تهوع استفراغ و اسهال می باشد سرفه در مبتلایان می تواند برای مدت های طولانی باقی بماند.

• راههای پیشگیری

از جمله روش های پیشگیری، تزریق واکسن آنفولانزا برای همه اعضای خانواده – از شش ماهه گرفته تا بزرگسالان – و همچنین رعایت اصول بهداشتی است.
توجه داشته باشید که تزریق واکسن بدن ما و فرزندانمان را نسبت به همه انواع آنفولانزا مقاوم نمیکند.
برای محافظت بهتر و بیشتر از فرزند خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید: دست های او را با صابون و آب گرم بشویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.
بهترین کار، دور نگه داشتن فرزند خود از افراد مشکوک به بیماری است.
خوردن روزانه یک لیوان آب پرتقال یا ویتامین ث احتمال ابتلا به آنفولانزا را کم میکند.

• نکاتی که باید هنگام آنفولانزا اطفال رعایت کنیم

-درمان آنفولانزا بستگی به تشخیص نوع عامل بروز آن دارد. اگر آنفولانزا از نوع ویروسی باشد بهترین در مان همان مراقبتهای خانگی است. برای کاهش تب و درد در کودک می توانید از داروهای تب بر  استفاده کنید.
-هیچگاه از آسپرین برای درمان کودک مبتلا به آنفولانزا استفاده نکنید زیرا برخی از محققان سندرم رای را به مصرف آسپرین در زمان آنفولانزا ربط داده اند.
-کودکتان را تشویق کنید که تا حد امکان استراحت کرده و از فعالیت زیاد خودداری کند.
-همچنین نوشیدن مایعات زیاد شامل آب و آب میوه به برطرف شدن آنفولانزا کمک میکند.
-زمانی که آنفولانزا ریشۀ باکتریایی داشته باشد به درمان پزشکی نیاز است. درمان پزشکی شامل آزمایش کشت خون ، تجویز آنتی بیوتیک و در موارد حاد بستری در بیمارستان می باشد.

توصیه میشه :   گفتار درمانی

• درمان های گیاهی کمکی در درمان آنفولانزا اطفال

1. شربت آبليمو كه دارويي شگفت انگيز براي درمان گلو درد، پاكسازي خون و همچنين نرم كردن بافت‌هاي مخاطي است.‌
2.‌ سوپ مرغ كه از قرن 20 تاكنون به عنوان يك خوردني براي درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگي شناخته شده و واقعا تاثيرگذار است.
3. زنجبيل كه اگر به صورت چاي زنجبيل مصرف شود، مي‌تواند به عنوان يك تركيب ضد ويروسي موثر ميكروب‌ها را نابود سازد و براي درمان اختلال و آشفتگي معده نيز بسيار مفيد است.
4. پرتقال و مركبات كه به دليل دارا بودن مقادير زيادي ويتامين C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بيماري را كاهش مي‌دهند.
5. عسل كه خواص شفابخش فوق العاده‌اي دارد و براي درمان سرفه و افزايش توان سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است. مصرف آن به همراه آب ليموي تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصيه مي‌شود.

ارسال شده در پزشک عمومی