دستورات لازم پس از پروتز

دستورات لازم پس از پروتز
شنبه 08 سپتامبر 2018

پروتز دندانی متحرک چیست؟

گاهی به دلایل متعدد نمیتوان از پروتزهای دندانی ثابت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته استفاده کرد. در این صورت پروتزهای متحرک به کمک افزاد بی دندان یا با تعدادی دندان از دست رفته و دندانپزشکان می آید. پروتز متحرک همانطور که از نام آن بر می آید به راحتی داخل دهان گذاشته و یا برداشته میشود .

 

انواع پروتز دندانی متحرک

پروتزهای دندانی متحرک بر سه نوع اند:

۱٫پروتز دندانی پارسیل

آن چیزی که در بین عموم جامعه با عنوان « دندان تکه ای » موسوم است همین نوع از انواع پروتز هستند.

۲٫پروتز کامل دندان یا دست دندان

این نوع از پروتز متحرک برای افرادی مورد استفاده قرار میگیرد که تمام دندانهای خود را از دست داده اند . پروتز کامل نیز دارای دو نوع معمولی و لثه نرم است .

۳٫اوردنچر

اوردنچر در واقع دست دندان کاملی بوده که روی دو پایه دندانی یا چند پایه ایمپلنت می نشیند. به نسبت پروتز کامل دندان راحت تر است اما به هر حال متحرک است و راحتی آن از پروتز ثابت دندان کمتر است.

 

 

 

مراقبت های بعد از درمان پروتز متحرک

دندان مصنوعی شکننده است بنابراین مراقبت صحیح از آن حائز اهمیت می باشد .لی

لازم است که هر روز  دندان مصنوعی را از دهان خارج کرده و مسواک بزنید. بهترین روش شستشوی ویژه این است که از مسواک های ویژه دندان های مصنوعی استفاده کنید .

دندان مصنوعی جاگیزنی قابل برداشتن برای دندان های طبیعی و مناسب بافت های مجاور می باشد .جنس دندان مصنوعی از اکریلیک رزین می باشد و بعضی مواقع ترکیبات فلزی دیگری نیز در ساخت آن بکار می رود .

توصیه میشه :   عطاری نسیم شهر

دندان مصنوعی جایگزینی کامل برای تمام دندان هاست که اصولا یک ماه بعد از کشیدن تمام دندان های طبیعی قابل استفاده خواهد بود .

حتما از مسواک نرم یا مسواک مخصوص دندان مصنوعی استفاده کنید.

از آب ولرم استفاده کنید آب داغ به دندان های مصنوعی آسیب می رساند.

حتما هر شب بیش از خواب دندان مصنوعی تان را در آوردید و از قرص های تمیز کننده و ضدعفونی کننده مخصوص  برای این کار استفاده کنید.

یک از مزایای دندان های مصنوعی مترک این است که می توان به راحتی آن ها را از دهان خارج کرد و بعد از تمیز کردن در جای خود قرار داد .بنابراین کسانی که از دندان های مصنوعی متحرک استفاده می کنند  باید توجه داشته باشند که علاوه بر بهداشت دهان و دندان های طبیعی دندان های مصنوعی را نیز بطور مرتب تمیز کنند .

 

mainpic

 

 

مشکلات پروتز متحرک 

پروتز دندانی جدید مانند کفش نو که تا چند روز پا را می زند ممکن است تا مدتی برای صاحب خود مشکل ایجاد کند پروتز برای چند هفته ممکن است ناراحت به نظر بیاید تا ذاینکه به آن عادت کنید . حتی قبل قبل از اینکه عضلات گونه و زبان یاد بگیرند تا آن ها را در جای خود نگه دارند ممکن است احساس کنید پروتز لق است . ممکن است دهان کمی دچار التهاب یا زخم شود و یا تا مدت کوتاهی  افزایش جریان بزاق را حس کنید بتدریج که دهان به پروتز عادت می کند این مشکلات کاهش می یابد .معمولا بعد از تحویل پروتز یک یا چند جلسه پیگیری و ملاقات مجدد با دندان پزشک بازم است.

توصیه میشه :   کامپوزیت دندان

 

معرفی کلینیک دندانپزشکی امیران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی امیران به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب و سابقه بالای ۱۲ سال دندانپزشکان و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد و هزینه‌های قابل قبول و مناسب، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد.

دریافت نوبت از طریق تماس با شماره های زیر

۰۲۱۵۶۷۸۰۹۲۰

 

 

ارسال نظر