دندانپزشکی اطفال نسیم شهر

دندانپزشکی اطفال نسیم شهر
پنج‌شنبه 26 سپتامبر 2019

مرکز تخصصی دندان پزشکی امیرالمومنین (ع)

تنها مرکز تخصصی دندان پزشکی در نسیم شهر و شهرستان بهارستان و رابط کریم

دندان پزشکی اطفال

معرفی کلینیک

کلینیک تخصصی تخصصی دندانپزشکی امیرالمومنین به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب و سابقه بالای ۱۲ سال دندان پزشکان و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و پیشرفته ترین دستگاه ها و بهره گیری از مرغوب ترین مواد و هزینه های قابل قبول و مناسب ، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندان پزشکی به بیماران ارئه می دهد.

دندان پزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال شاخه ای است که در کودکان زیر ۱۲ سال به معالجه و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان می پردازد.

این شاخه شامل موارد زیر می شود:

  1. درمان بدون درد : قبل از انجام دندان پزشکی توسط ژل های بی حس کننده موضعی روی ناحیه درمان از درد تزریق به میزان قابل توجهی کاسه  می شود.

  2. فلورایدتراپی و پیشگیری از پوسیدگی دندان اطفال

  3. پالپوتومی و عصب کشی : دندان های شیری هم ممکن است دچار عفونت جزئی شوند،اگر عصب دندان شیری دچار عفونت شود و عفونت محدود به بخش تاجی عصب باشد با حذف عصب بین تاجی مشکل برطرف میشود که به این کار پالپوتومی گفته می شود.

  4. فیشور سیلانت

  5. درمان ارتودنسی اطفال

  6. درمان بهم ریختگی دندان های اطفال

  7. جراحی فک و صورت اطفال

  8. پر کردن دندان اطفال : پرکردن یا ترمیم دندان به بازگرداندن عملکرد و شکل ظاهری دندان آسیب دیده با مواد ترمیم کننده دندان گفته می شود.خرابی ساختار دندان معمولا در اثر پوسیدگی دندان یا آسیب های خارجی به وجود می آید.

  9. روکش دندان کودکان(SS Crown)  : روکش فولادی زنگ نزن به رنگ فلزی بوده و به دندان چسبانده می شود و وجود آن هیچ مشکلی در لق شدن دندان شیری و رویش جانشین دائمی آن ایجاد نمی کند. بلع احتمالی روکش بسیار نادر بوده و در صورت وقوع بدون هیچ مشکلی در عرض ۷ تا ۱۰ روز دفع می شود.

  10. فضای نگهدارنده : در صورتی که ناچار از کشیدن دندان شیری می باشیم باید حنما از فضای نگه دارنده استفاده شود که پلاک های مخصوص هستند که بصورت ثابت و متحرک در دهان کودک ساخنه  می شود و فضای از دست رفته را حفظ می کند.

رفتار با کودکان در کلینیک

اولین ملاقات یک کودک ، تجربه یک محیط جدید با افراد جدیدی بوده که اگر خوب انجام شو.د زمینه همکاری او در آینده فراهم می سازد ددر هنگام درمان و حتی معاینه بعضی از کودکان از شدت ترس فریاد زده و دست و پای دخود را تکان می دهند و بسیار مشکل می توان آن ها را کنترل کرداین رفتار کودک در مطب دندانپزشکی غیر عادی نیست و با روش های علمی موجود می توان به آنان کمک کرد تا به ترس خود غلبه کنند . اگر معاینه دندانپزشکی در سنین پایین وقتی کودک هنوز هیچ مشکل دندانی ندارد  شروع شود یک رابطه خوب بین دندانپزشک و کودک شما ایجاد میشود .

توصیه میشه :   خون مصنوعی اختراع شد

زمانی که کودک شما در مطب همکاری نمی کند تعجب زده و یا دستپاچه نشوید چرا که این رفتار کودک عادی است و لطفا آرام باشید و عکس العمل نشان ندهید.

والدینی که بیش از اندازه واکنش نشان می دهند بیشتر باعث خراب کردن رفتار کودک خود و عدم همکاری بیشتر کودک در مطب می شوند.بنابراین والدین باید در جهت جلب اعتماد کودک به دندانپزشک کمک کنند.

زمانی که کودک خود را برای ملاقات با دندانپزشک آماده می کنید از کلماتی مانند سوزن و صدای مته که کودک را میترساند استفاده نکنید. کلماتی مثل نیشگون گرفتن،آب خواب آور ، قلقلک دادن دندان،کلمات ساده ای هستند که توسط کودک قابل قبول تر هستند.دندانپزشک و همکاران او می تواندد در بکار گرفتن چنین کلماتی به شما کمک کنند . گاهی اوقات حضور والدین در اتاق درمان مفید بوده ،اگر دندان پزشک از شما خواست تا اتاق کودک را ترک کنید نبایذ احساس کنید که کودک خود را ترک کرده اید.

بعضی از کودکان در حضور والدین بسیار خوب همکاری می کنند در حالی که بعضی در عدمک حضور آن ها راحت تر هستند.

تصمیم دندان پزشک مبنی بر حضور یا عدم حضور والدین در جهتع درمان بهتر کودک شما صورت  می گیرد. اگر در اتاق ماندی اصن با کودک خود صحبت نکنید این کار باعث تداخل در برقراری ارتباط بین کودک و دندان پزشک می شود.

دریافت نوبت از طریق تماس با شماره های زیر

۰۲۱-۵۶۷۸۰۹۱۵-۲۰

مرکز پیشگیری و ارتقا، سلامت امیران

مرکز پیشگیری و ارتقا، سلامت امیران

ارسال نظر