آنچه که بایدقبل از تزریق چربی بدانیم

آنچه که بایدقبل از تزریق چربی بدانیم
چهارشنبه 12 سپتامبر 2018

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به روشی اطلاق می شود که در آن چربی از شکم و یا از نواحی بدن فرد گرفته شده و به صورت تزریق می شود . هدف از این روش اضافه کردن حجم صورت ، لب ها، باسن و یا دست ها می باشد که باعث می شود نمای آن پرتر و جوان تر شود.

تزریق چربی میتواند فرورفتگی صورت و بعضی از انواع اسکار را پر کرده و باعث بهبود ظاهر آن ها شود.

تزریق چربی صورت ، از طریق ایجاد پری و برآمدگی ، باعث درجاتی از لیفت در بافت صورت می شود .

تزریق چربی ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر روش هایی مانند لیفت صورت یا ابرو انجام شود .

 

تزریق چربی چگونه است؟

تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می گیرد . ابتدا محل برداشت و تزریق را مشخص می کنیم . محل برداشت کاملا ضد عفونی شده و با تزریق داروی بی حسی برداشت چربی با سرنگهای مخصوص که لوله هایی به نام کانولا به ان متصل است با فشار کم صورت می گیرد . چربی استخراج شده چند بار شستشو می شود و به سرنگهای cc1 اماده تزریق منتقل میشود . صورت کاملا ضد عفونی شده و بی حسی در صورت تزریق می شود . سپس از محل های مشخص کانولای تزریق چربی را وارد کرده و تزریق چربی انجام می شود .

زمان انجام این کار بین ۱ تا ۳ ساعت بسته به شرایط بیمار و حجم چربی مورد نیاز جهت تزریق می باشد .از انجایی که تزریق حجم بیش از حد مجاز موجب اختلال خونگیری و از بین رفتن بافت چربی می گردد ضروری است که پزشک در حدی که صلاح می داند در هر منطقه چربی تزریق کند .چربی اضافه مانده از تزریق جلسه اول در فریزر نگهداری و تا ۶ ماه بعد قابل تزریق است .

تزریق چربی

ماندگاری چربی چه مدت می باشد؟

تقریبا در تمامی بیماران مقداری چربی تزریق شده به طور دائم باقی می می ماند .هر چند این مقدار از بیماری دیگر متفاوت بوده و ممکن است برای بر طرف کردن کامل چین و چروک و افتادگی پوست تزریق دوم و در بعضی مواقع تزریق سوم لازم باشد .

توصیه میشه :   دکتر زنان و زایمان نسیم شهر

مزایای تزریق چربی 

  1. در این روش درمانی از بافت چربی بدن شما استفاده می شود . به همین خاطر احتمال واکنش معکوس یا آلرژیک به چربی تزریق شده در وجود ندارد. چربی استفاده شده برای انتقال به مقدار زیاد در بدن بیمار موجود می باشد . در حالت عادی ممکن امکان برداشتن یک تا دو لیتر چربی از بدن وجود دارد و برای این کار می توان از قسمت های مختلف بدن استفاده کرد تا بع این ترتیب قیمت تزریق چربی کاهش یابد .
  2. تزریق چربی در صورت دارای ماندگاری و دوام طولانی است.سلول های انتقال یافته که پس از پیوند اولیه زنده می ماند ، می تواندد برای سال های طولانی به زندگی خود ادامه دهمد. تکنیک های جاری مورد استفاده برای این روش درمانی منجر به زنده ماندن تقریبی ۵۰ تا ۷۰ درصد سلول های چربی تزریق شده می شوند .
  3. این روش درمانی دارای خطرات و مضرات پایین است. در این روش چربی با استفاده از برداشته می شود که یک روش بسیار ایمن و بی خطر است. در این حالت دوره استراحت کوتاه می باشد . بیمارانی که از عمل جراحی انتقال و تزریق چربی به صورت استفاده می کنند ، معمولا پس از گذشت حدود یک هفته به فعالیت عادی خود باز می گردند.
  4. مناسب بودن هزینه کم عارضه بودن و قابل تکرار بودن آن به دفعات مورد نیاز

عوارض تزریق چربی 

رایج ترین عوارض جانبی تزریق چربی به صورت مربوط به ورم ، کبودی و ناراحتی است که محل تزریق در هر دوی اندام های اهدا کننده و اندام های دریافت کننده چربی مشاهده می شود.

همچنینبه احتمال کم امکان مشاهده عفونتن در محل تزریق چربی وجود دارد ، اما امکان کنترل ساده این مشکل با استفاده از دارو های آنتی بیوتیک مناسب وجود دارد ، اما امکان کنترل ساده این مشکل با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک مناسب وجود دارد.

در این حالت نیازی به نگرانی بیماران از مشاهده واکنش آلرژیک به انتقال چربی وجود ندارد ، زیرا برای این انتقال از بافت چربی خود بدن فرد استفاده می شود و به این ترتیب سلول های پر کننده تزریق شده به شدت با عضو دریافت کننده آن ها سازگار هستند.

توصیه میشه :   از بین بردن چین و چروک

تزریق گونه

چه زمانی باید تزریق چربی را مد نظر داشت؟

• اگر شما نواحی چین خورده و گود رفته در صورتتان داشته باشید.

• اگر شما اصلاح دائمی تری برای مشکلات ظاهریتان را به نسبت مواد فیلر مثل ژل که موقتی هستند خواستارید.

• اگر شما متمایل به اصلاح تورفتگی ها و کمبودهای حجمی در نواحی مختلف بدنتان هستید و یا خواستار جوانسازی دست ها و صورتتان هستید.

• در بازسازی سینه برای پر کردن نامنظمی های باقی مانده و یا پنهان کردن علایم واضح و مشخص شدن لبه های پروتز سینه

•برای حجیم کردن و شکل دادن به نواحی خاصی از بدن مانند سینه ها و باس

و بطور مشخص تر در صورت:

۱- اگر شما چین و چروک عمیق دور چشم ها،ابروها یا دهانتان دارید.

۲-اگر شما تمایل به تغییر در برجستگی وحجم لب و چانه و فک تحتانی تان دارید.

۳-اگر شما مایل به جراحی و اعمال تهاجمی برای جوانسازی نبوده یا به‌ دلایلی جراحی در شما مجاز نباشد.

۴-برای پرکردن یا کاهش عمق خطوط خنده ( چین های نازولبیال )

Dr_%20Darm%20Fat%20Grafts%20Before%20and%20After%20GW%20-%20Slide1

۵-برای بر طرف کردن خطوط Marrionette ( خطوطی که از گوشه لب به طـرف چـانه کــشیده می شوند).

۶-برای بر طرف کردن آن دسته ازخطوط اخم که در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس به تنهایی برطرف نمی شوند.

۷-در مواردی که در اثر مشکلاتی مانند سالک یا آکنه زخم‌های عمیق و گود دارند.

Fat-Injection

۸-برای اصلاح گودی زیر چشم

imagghes

۹-برای برجسته سازی لبها

36-year-old-female-that-underwent-fat-grafting-to-her-lips

۱۰-برای برطرف کردن آن دسته ازخطوط پیشانی که در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس به تنهایی برطرف نمی شوند.

imagesQ62YPVED

 

مراقبت های قبل از تزریق 

  1. لازم است بیمار از وجود هرگونه آۀرژی ( اعم از غذایی ، دارویی و یاغ سایر عوامل محیطی ) پزشک را مطلع سازد .
  2. در مورد کلیه دارو هایی که مصرف می کند ( اعم از آنهایی که طبق تجویز پزشک مصرف می کندو یا بدن نسخه مصرف می کند ) پزشک خود را مطلع سازد .
  3. از مصرف داروها یا ترکیبات گیاهیی یا غذایی هایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری نمائید .
  4. از ۲ هفته قبل از تزریق چربی ، از مصرف آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب مانند بروفن ،ژلوفن ، ایندومتامین و دیکلوفناک و … خودداری نمایند.
توصیه میشه :   لیزر جوانسازی

مراقب های بعد از تزریق چربی 

  1. بیمار باید پس از عمل هر چه سریع تر راه رفتن را شروع کند تا ورم کاهش یابد و از تشکیل لخنه خون جلوگیری شود. قرار دادن کمپرس سرد بر روی ناحیه درمان شده جهت کاهش تورم
  2. کنترل کردن ورم با پوشیدن گن های ارتجاعی مخصوص ناحیه اهدا کننده چربی
  3. اجتناب از انجام فعالیت های سنگین تا چند هفته پس از عمل جهت جلوگیری از عفونت چند روز آنتی بیوتیک مصرف می شود . جهت کنترل درد مسکن ، استامیوفن کافی است .
  4. باید تا چند روز موقع استراحت سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهیم تا ورم نکند. و همچنین موقع کار سر خود را خم نکنیم.
  5. تورم و درد در محل تزریق و برداشت عادی است. کبودی و تورم معمولا اطراف چشمها ایجاد میشود ، بهتر است تا چند شب موقع خواب و استراحت ۲ بالش اضافه زیر سر بگذارید . تا یک هفته از ورزش سنگین ، مصرف مسکن هایی مانند آسپرین و بروفن خودداری نمایید. تورم و کبودی در عرض یک یا دو هفته به تدریج بر طرف میگردد. تا چند روز بعد از تزریق آنتی بیوتیک خوراکی و در صورت لزوم استامینوفن مصرف میگردد.

معرفی کلینیک دندانپزشکی امیران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی امیران به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب و سابقه بالای ۱۲ سال دندانپزشکان و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد و هزینه‌های قابل قبول و مناسب، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد.

دریافت نوبت از طریق تماس با شماره های زیر

۰۲۱۵۶۷۸۰۹۲۰

 

ارسال نظر