بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ؟

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ؟
دوشنبه 24 سپتامبر 2018

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ؟

بوتاکس در واقع سم کلسترو دیوم بوتولینوم است که با مهار و آزاد سازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله باعث ضعیف شدن عضلانی می شود که انقباض آن ها موقع خندیدن یا اخم و …

باعث ایجاد چروکهای فعال یا دینامیک می شود .

البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروک های غیر فعال یا استاتیک که ناشی از تغییر در محتوای کلاژن لایه زیرین پوست ات و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می آید که جهت نتیجه گیری باید چند جلسه تزریق بوتاکس صورت پذیرد .

بیماران بین ۳۰ تا ۵۵ سال بهترین پاسخ را به درمان می دهند .

اثرات بوتاکس در عرض چهار روز تا یک هفته قابل مشاهده است و در عرض دو تاسه هفته کامل می شود و اثرات آن چهار تا شش ماه باقی می ماند .

محل تزریق از پانزده دقیقه قبل با کیسه یخ سرد و پماد موضعی بی حسی زده می شود تا درد حین تزریق به حداقل کاهش یابد .

بوتاکس

 

موارد کاربرد بوتاکس

  1. جهت از بین بردن چین و چروک صورت
  2. جهت تعریق زیاد کف دست
  3. جهت درمان میگرن و سر درد
  4. رفع چین و چروک گردن و بدن
  5. بالا  بردن ابرو
  6. باا بردن گوشه لب ها
  7. کاهش نمایش لثه موقع خنده
  8. خطوط پیری

انواع داروهای بوتاکس

 

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس

 

بوتاکس

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق نمایند ؟

  1. زنان شیرده و باردار
  2. افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال ( مگر با تشخیص پزشک )
  3. افرادی که دارای وسواسی شدید هستند
  4. افراد با سابقه حساسیت به دارو ها و پروتیین شیر گاو
  5. افرادی که در محل تزریق عفونت پوستی دارند
  6. افراد مبتلا به بیماری میاستنی گراو
  7. افراد مبتلا به MS
  8. افرا که دارای بیماری های قلبی هستند
  9. مصرف  کنندگان آنتی بیوتیک
توصیه میشه :   راهکار های عالی برای از بین بردن خط خنده

عوارض بوتاکس

بوتاکس مس تواند عوارضی همچون دو بینی و تاری دید افتادگی گوشه دچشم و افتادگی پلک و در تعداد محدودی از افرادی که به علت رعایت نکردن مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به وجود آید که خوشبختانه هیچکدام از عوارض ماندگار نبوده و در عرض شش تا هشت هفته کاملا از بین می روند .

باید توجه داشت  که بوتاکس کم عارضه ترین  روش زیبایی می باشند .

 

قبل از تزریق بوتاکس باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

مهمترین مورد پس از ویزیت و تایید مناسب بودن عضلات صورت و شرایط مناسب فرد برای اقذام به تزریق بوتاکس و تعیین وقت تزریق این است که از سه روز قبل داروهایی چون آسپرین و دیپیریدامول و وارفارین و ویتامین E  و جین سینگ و تیکلوپیدین و امگا ۳ و …که خطر خونریزی و کبودی را زیاد می کند قطع شود.

همچنین بهتر است که از نزدیک به زمان تزریق بوتاکس چای سبز نیز مصرف نشود .

بوتاکس

چند بار باید تزریق تکرار شود ؟

تعداد دفعات تزریق بسته به کیفیت بوتاکس و تفاوت های فردی متفاوت است و در بیشتر مواقع با تکرا تزریقات ماندگار یو اثر دارو بیشتر است و بیشتز چروک ها برای همیشه از بین رفته یا عمقشان کمتر می شود .

تزریق بوتاکس سریعترین و موثرترین شیوه برای رفع چروک است. مدت تزریق بوتاکس بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است . مهم تزین مزیت این روش برگشت سریع به سرکار است چرا که اغلب جای تزریق هم پس از چند ساعت محو می شود . تزریق دوم معمولا سه تا چهار ماه بعد از نئبت اول و تزریق سوم چهارتا شش ماه بعد از دومین تزریق با هدف دوام فلجی عضلات صورت و صاف ماندن پوست و ایجاد عادت

توصیه میشه :   آنچه که بایدقبل از تزریق چربی بدانیم

اجتناب از حالات تولید کننده چروک انجام می شود . پس از چند نوبت تزریق به فرد آموزش داده می شود تا در صورت مشاهده برگشت انقباضات و چروک های قبلی برای تزریق مجدد مراجعه نماید .

 

بعد از تزریق بوتاکس بایذ چه مواردی رعایت شود ؟

مهم‌ترین اقدام بعد از تزریق بوتاکس ، کار بسیار ساده‌ای است؛ نشستن و استراحت کردن

برای پیشگیری از تورم و کبودی، می‌توان از کیسه یخ بعد از تزریق بوتاکس استفاده کرد. افرادی که مستعد کبودی هستند، می‌توانند به تجویز پزشک از قرص آرنیکا برای جلوگیری از کبودی استفاده کنند. مصرف این قرص را از یک روز قبل از تزریق بوتاکس شروع کنید و به مدت پنج روز بعد از تزریق بوتاکس ادامه دهید.

همچنین برای اثر بخشی بیشتر به مراجعین توصیه می گردد که تایک ساعت با عضلات صورت بازی کنند (اخم  کند و باز کند ولی محل تزریق را ماساژ ندهد )تا چهار ساعت نباید  صورت به سمت پایین خم شود و شب تزریق در حالیکه زیرسر بلند است بخوابید . دوهفته بعد از تزریق جهت روتوش و تکمیل کار لازم است دوباره به پزشک معالج خود مراجعه نموده .

سنگینی و ورم پلکی طبیعی می باشد و بعد از چند هفته بهبود می یابد .

در تزریق بوتاکس بیش از نود درصد از چروک ها باقدرت تمام باز می شوند و تنها ده  درصد از چروک ها می ماند که با روش های دیگر درمان می شوند و عملا بدون بوتاکس کار روی چروک ها حتی با بهرین روش ها و کرم ها بدون نتیجه است .

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

توصیه میشه :   از بین بردن خط خنده

درد در حین تزریق بوتاکس بسیار جزئی بوده و اکثرا توسط تمام بیماان در هر سنی و جنسیتی به راحتی تحمل می شود .

 

 

بوتاکس چقدر چهره را جوان   تر نشان می دهد ؟

بر حسب سن و جنسش و میزان چین و چروک های صورت متفاوت بوده و بین سه تا ۲۵ رسال می تواند در جوانسازی صورت موثر باشد و معجزه بوتاکس زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که همراه با روش های دیگری جوانسازی و نیز لیزر به کار رفته باشد .

 

معرفی کلینیک دندانپزشکی امیران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی امیران به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب و سابقه بالای ۱۲ سال دندانپزشکان و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد و هزینه‌های قابل قبول و مناسب، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد.

دریافت نوبت از طریق تماس با شماره های زیر

۰۲۱۵۶۷۸۰۹۲۰

 

ارسال نظر